sobota 3. prosince 2016

Lekce č.8 - centrum

V naší již 8. šachové lekci si povíme o důležitých pravidlech, kterými se řídí nejen velmistři, ale v současnosti i silné šachové motory!

Aaron Nimcovič byl přední šachista a šachový teoretik, jeden z největších průkopníků poziční hry. Narodil se v Rize v židovské rodině, později působil v Německu a zemřel jako dánský občan v Kodani. Kromě řady turnajových úspěchů se proslavil klasickými knihami Můj systém a Můj systém v praxi, v nichž shrnuje své názory na strategii šachu. Největšího úspěchu dosáhl na turnaji v Karlových Varech 1929, kde vyhrál před Capablankou a Spielmannem.

Zde je videoukázka z jeho knihy, kde jsou vysvětleny velmi důležitá pravidla, které musíme dodržovat a neustále si je připomínat.



Techniku správného propočtu a taktický postřeh každý den neustále musíme cvičit a rozvíjet zde! Jsou i jiné možnosti tréninku, ale tento se mi jeví jako nejzábavnější a rozhodně doporučuji! Momentálně s mnoha dalšími řešiteli a hráči stojím před hranicí 2000 Elo bodů. Pokud překročíš na Chesstempo tuto hranici, dostaneš se mezi 400 nejlepších řešitelů z 12 750, kteří řeší tyto taktické úkoly. Zisk několika málo bodů zajišťuje posun i o desítky míst v žebříčku.

Evidují, že jsem doposud řešil 1758 diagramů s 64,90 % úspěšností. Po získaných zkušenostech můžu doporučit jak správně řešit. Při řešení je třeba mít klid a nebýt ničím rušen stejně jako u partie. Je důležité být odpočatý a mít jak se říká "čistou hlavu", stejnětak jako když zodpovědný řidič usedá za volant.

A když už jsem přesvědčen, že vidím správné pokračování, tak právě v tomto okamžiku je to pro mě signál, abych začal makat na 100% ! S vyplazeným jazykem

Žádné komentáře:

Okomentovat

Odešla zlínská legenda

 Smutná zpráva přišla ze Zlínka. Dne 23.2.2022 nás opustil kamarád a silný    klubový hráč, kterého musel znát ve Zlínskem kraji každý šachi...